1. Головна
  2. Блог
  3. Як перенести бізнес в інтернет

Chernobay Development

Як перенести бізнес в інтернет

Як перенести бізнес в інтернет

Що робити коли локальний бізнес досягнув "стелі" в залучені клієнтів офлайн методами, здається, навіть "сарафан" не працює. Вихід є - це вихід в онлайн! Але як правильно це зробити, щоб швидко та без зайвої метушні?

Як перенести бізнес в інтернет

20-05-2022
|
32 хвилин
|
307
|
0

Будь-який власник бізнесу мріє про нескінчений потік клієнтів, адже це його джерело прибутку. А що якщо ми скажемо, що існує канал, який дозволяє отримувати цей бажаний "нескінчений" потік клієнтів.

Та мабуть це для вас не буде великим сюрпризом, адже всі чули про інтернет і що за допомогою нього можна отримувати клієнтів. Та як це робити на практиці, насправді мало людей представляє. Наш біглий огляд матеріалів на цю тему дав максимум - інструкції про необхідність створення сайту та реєстрацію домену. Погодьтесь - початківцю ці терміни такі ж далекі як місяць та земля, ніби поруч але недосяжні.

Тож ми вирішили внести ясність в процес міграції в онлайн та дати деякі практичні рекомендації.

Так, наша інструкція містить всього ТРИ практичних кроки, які дозволять вам, якщо ви власник бізнесу, доволі сильно масштабуватися вже за кілька місяців. А якщо ви лише плануєте розпочинати свій бізнес, то даний матеріал послужить хорошою відправною точкою для цього процесу.

Стаття у нас вийшла доволі обширною тому, для швидкого переходу можете скористатись змістом:

  1. Крок - додаємо компанію на Google Maps
  2. Крок - запускаємо перші продажі через Landing Page
  3. Крок - розробляємо та просуваємо корпоративний сайт 

Отже розпочинаємо - поетапний план "Захоплення інтернету":

1 Крок - Google Maps (Карти Google)

Якщо ви вже маєте відкритий бізнес в офлайні, із конкретною адресою - ви втрачаєте велику долю потенційних клієнтів, якщо вашої компанії немає на картах Google. При чому термін "компанія" не обов'язково означає корпорацію глобальних масштабів. Це може бути як перукарня так і скромний магазин в спальному районі, головна умова - ви обслуговуєте клієнтів за цією адресою і маєте фізичний доступ до приміщення, навіть якщо воно орендується.

Чому саме Google Maps?

Наразі так сталося історично, Google карти - самий поширений та адекватний інструмент навігації на місцевості (ми не говоримо про безпосередню функцію навігатора, до нього ще багато питань), який містить величезну кількість компаній із прив'язкою до місцевості. 

За останні роки сервіс значно виріс в якісному плані та перейшов із розряду карт до соціальних мереж. Так, Google Maps - це вже також соціальна мережа із відкритими профілями користувачів, відгуками та багато чого іншого цікавого там можна для себе знайти.

Нас наразі цікавить можливість додавати компанії на карти, цим і займемось

Як додати свою компанію на карти Google?

Процес додавання компанії можна розділити на три етапи:

1. Формування заявки

Нам потрібно в інтерфейсі Google Business додати компанію та відправити її на перевірку, нічого складного - система сама буде вас вести та допомагати.

Переходимо на сайт Google Business и авторизуемся с помощью аккаунта Google.

Google Business

Після авторизації ви відразу можете додати свою компанію, для цього потрібно натиснути на відповідне посилання.

Google Business add company

Після цього ви розпочнете заповнення форми, вона складається з кількох еттапів і може відрізнятися від скрінів наведених нижче для демонстрації.

Введіть назву компанії та оберіть відповідну категорію.

Google Business add company name

На цьому етапі оберіть "Так" щоб додати філію на карти Google.

Google Business add company affiliate

Вкажіть реальну точну адресу, а також правильний поштовий індекс.

Google Business add company address

Вкажіть дійсний номер телефону компанії та адресу сайту, якщо сайту немає - поставте відповідну відмітку. Не турбуйтеся, більшість даних, в тому числі й адресу сайту, можна буде додати згодом.

Google Business add company phone

Після цього Google запропонує підтвердити компанію, не будемо зволікати, оскільки це може зайняти деякий час. Стандартна процедура перевірки передбачає відправку листа Укрпоштою на фактичну адресу вказану при заповненні форми, тому вказуйте її дотошно. Для відправки листа системі необхідно вказати одержувача, на чиє ім'я буде відправлений лист. Вкажемо його і натиснемо "Надіслати". 

Google Business add company confirm

Отримаємо повідомлення з орієнтовним часом, коли ми зможемо отримати листа. Цей час залежить від регіону та може відрізнятися, в силу специфіки обслуговування абонентів Укрпоштою. Доречі послуга для вас безкоштовна, тому можете не турбуватись про оплату. А от з отриманням можуть бути нюанси. В нашій практиці були випадки, коли лист доходив до отримувача з четвертого разу, а сама процедура підтвердження займала до 9 місяців. Тому краще завчасно попередьте свого поштаря про важливий лист.

Google Business add company confirm

Існують також інші способи підтвердження, наприклад телефоним дзвінком, але вони не завжди доступні, оскільки номер телефону в такому разі має бути вказаний стаціонарний і Google має його знати, або мати змогу визначити. Так, навіть деякі "Київські" номери, які починаються з 044 не проходять по параметрах безпеки Google.

Існують також випадки коли Google автоматично підтверджує особу власника на підставі його профілю в Google Maps та не вимагає перевірки компанії, але це все часні випадки і в переважній більшості доводиться очікувати листа з кодом підтвердження. 

 Google Business add company confirm

На цьому перший етап реєстрації компанії завершений, компанію ми створили, але поки ми її не підтвердимо вона не буде нікому окрім нас доступна. Перейдемо до наступного кроку.

2. Заповнення профілю

Після відправки компанії на перевірку ми потрапимо на сторінку пошуку, де відображена наша, щойно створена компанія.

Відтепер керування компанією для нас доступне з Карт Google, пошуку Google та сторінки Google Business на яку ми й перейдемо натиснувши на спадаюче меню та обравши "Профіль компанії".

Google Business add company in search

В переліку компаній ми бачимо нашу нову компанію, ми можемо її редагувати в будь-який час, навіть до підтвердження/публікації. 

Якщо у нас дві чи більше філій, їх потрібно також додати в якості окремих компаній.

Google Business add company list

Відкриємо нашу компанію і максимально заповнимо профіль, в цьому нам допоможе відносний індикатор заповнення профілю

Google Business add company fill profile

Google Business має доволі широкий функціонал, радимо ознайомитись із ним детальніше. Тут можна додавати товари та послуги, публікувати новини компанії і все це відразу буде доступне в пошуку Google. Та наразі ми на цьому зупинимось і перейдемо до наступного кроку.

3. Підтвердження компанії

Коли ви отримаєте листа, відкрийте його - всередині ви знайдете унікальний код, який потрібно ввести в спеціальномуполі в інтерфейсі Google Business 

Google Business add company confirm page

Після успішного вводу ваша компанія буде підтверджена та стане доступна усім для пошуку.

Надалі ми рекомендуємо збирати відгуки коритувачів та працювати над репутацією профілю. Цінними користувачами можуть бути реальні клієнти із "прокачаними" Google профілями, оскільки такі користувачі залишають поширені відгуки, які підкріплюються їх авторитетом.

Якщо компанія вже додана на карти Google

Це також частий випадок для реального бізнесу. Компанію може додати будь-який користувач Google Maps, як правило для того щоб залишити відгук. І така компанія може самостійно існувати за рахунок користувачів зовсім не зв'язаних із власником бізнесу. Інколи навіть дуже успішно.

Але що робити якщо ви хочете конторювати цей профіль, наповнювати контентом, відповідати на відгуки, публікувати товари, послуги чи події? 

Вам потрібно підтвердити право власності на компанію. Зробити це можна в інтерфейсі Google карт. Знаходимо нашу компанію на картах, відкриваємо профіль та натискаємо "Я власник компанії"

Google Business find company

Відкриється вікно в якому потрібно підтвердити намір зв'язати компанію з вашим профілем Google.

Google Business find company

Після цього нам потрібно буде підтвердити компанію за аналогією підтвердження нової компанії. Що правда для компаній із старими профілями можуть бути доступними такі способи підтвердження які не доступні для нових. 

Google Business find company confirm

Якщо все пройде успішно ви зможете керувати профілем компанії так наче самі її створили.

Корисно про Google Business 

Керувати профілем компанії може кілька людей, права та області доступу налаштовує власник, це корисно коли віддаєш профіль на аутсорс, або в компанії багато спеціалістів, яким потрібен доступ до профілю компанії.

Google Business існує також і в версії мобільного додатка, його використання дозволяє не пропускати важливі повідомлення, запити користувачів та відгуки.

В Google Maps нещодавно з'явилась неявна реклама, що дозволяє вигідно виділятись на фоні конкурентів.

start landing page shoping

2 Крок - Запуск через Landing Page

Завдяки картам ви можете отримувати органічний локальний трафік, та перестанете бути невидимими для своїх потенційних клієнтів. Але що робити якщо у вас специфічний товар, чи конкуренція в регіоні велика а результат потрібен негайно - вам допоможе запуск продаж через Landing Page.

Що таке Landing Page і як він мені допоможе?

Landing Page - дослівно, посадкова сторінка, односторінковий сайт спроектований в маркетингових цілях, детальніше про лендінг можна прочитати на цій сторінці.

Якщо говорити про запуск продаж то він складається із чотирьох етапів:

1. Розробка ідеї

Здається просто, в нас є товар, який потрібен людям, що тут складного, але інколи прості речі важко сформулювати і виразити словами, а з робочими концепціями ще складніше. А нам потрібна концепція.

Якщо коротко то потрібно сформулювати прямий і простий шлях від знайомства з товаром, або послугою до його отримання потенційним клієнтом, а інколи потрібно дивитися навіть дальше, плануючи повторні продажі і стаючи частиною життя клієнта.

Але наразі нам вистачить розробки концепції до моменту продажу товару. Вона має включати усі наступні етапи.

2. Підготовка рекламної кампанії

В рекламній кампанії не так важливо де рекламуватися, як сама обіцянка, чому людина має ознайомитись із вашою пропозицією. Якщо ви знайдете вірну відповідь для свого продукту - пів справи виконано.

3. Розробка лендінгу

Ключовий етап - це ваша посадкова сторінка. Вона має продовжити розказувати про ваш продукт чи послугу на стільки переконливо, щоб потенційний клієнт захотів її отримати. 

На лендінгу ми маємо продовжити обіцянку дану в рекламній кампанії і всіляко її укріпити.

Контакт і вашим Landing Page має завершитись якоюсь дією зі сторони клієнта - залишити номер телефону, email, підписатись на сторінку в соціальній мережі, переглянути відео, або придбати продукт. 

4. Опрацювання заявок

Цей пункт не обов'язковий, але якщо ви бажаєте продавати довго і впевнено вам потрібно вміти працювати з клієнтами - це самий кращий спосіб організовувати запуск продаж, оскільки в результаті живого спілкування з клієнтом, ви можете краще зрозуміти його потреби, щоб в подальшому надавати послуги ще якісніше.

На цьому етапі менеджер зв'язується із потенційним клієнтом, який залишив заявку та продовжує історію, яка розпочалась ще з рекламного оголошення. Менеджер повинен намагатися задовільнити потреби клієнта, але не варто виходити за рамки.

Якщо заявка "закрита", тобто продажа вдалась, то клієнт потрапляє на наступний етап.

В чому переваги Landing Page?

1. Час

Швидкі розробка та запуск роблять лендінг універсальним і зручним інструментом перевірки маркетингових гіпотез. І навіть якщо ви лише розпочинаєте просування компанії в онлайні - лендінг може бути хорошим початком перед розробкою повноціного сайту.

2. Вартість

Landing Page коштує не дорого, ви навіть самі можете розробити його на простому безкоштовному конструкторі, яких зараз достатньо, головне щоб ви розуміли для чого він вам.

За дизайнерські посадочні сторінки доведеться заплатити більше, але всерівно менше ніж за верстку корпоративного сайту, чи інтернет магазину. 

А що якщо я не планую запуск реклами?

Навіть в такому випадку односторінковий сайт може стати вашою онлайн візитівкою. В ідеалі вам потрібно придбати домен, на якому розмістити свій сайт. А посилання на домен вже можна розміщати на різних майданчиках - соціальних мережах, Google картах, онлайн довідниках.

В такому випадку в домена буде рости авторитет і в майбутньому на ньому можна буде розмістити повноцінний корпоративний сайт.

Коштує він не дорого, а через кілька років ви зможете активно просунутись в пошукових системах, звісно якщо займетесь SEO оптимізацією сайту.

domain registration

Реєстратор доменів (ціни вказані за рік)

 

Проте якщо бюджет дозволяє і ви налаштовані серйозно - кращим рішенням буде розробка корпоративного сайту. А до лендінгу можна повернутися згодом, коли буде потреба в швидкому результаті.

corporate website

3 Крок - Розробка корпоративного сайту

Якщо ви в інтернеті надовго то без власного сайту вам не обійтись. І бажано щоб це був ВАШ сайт, розроблений під ВАШІ потреби, який вирішує завдання що постають перед ВАШИМ бізнесом.

Найкращим варіантом буде розробка корпоративного сайту "під ключ", адже лише в такому випадку ви можете отримати той функціонал, який значною мірою допоможе в ведені бізнесу. Веб-майстер окрім розробки, допоможе підключити сторонні сервіси та підкаже додаткові ефективні інструменти для вашої ніші. 

Насправді ваш сайт може бути будь-яким - простим інформаційним, інтернет магазином, каталогом чи блогом. Головне розуміти як це допоможе вашому бізнесу.

Є кілька аспектів на які потрібно звернути увагу при розробці корпоративного сайту:

1. Семантика

Семантика - це слова які використовуються в певній ніші бізнесу, чим більше ви їх знаєте - тим краще. Вони мають складати основу інформаційго ядра сайту, аби ваш сайт був присутній в тематичній видачі пошукової системи.

2. Конкуренти

Їх важливо знати в лице. Мова звісно йде про конкурентів в пошуковій видачі, як їх знайти ми вже розказували в цьому матеріалі

3. Потреби клієнтів

Дайте відповідь на запитання: "Чому відвідувачі приходять на ваш сайт?" 

Якщо у вас це вдасться і ви реалізуєте відповідь в доступній формі на вашому сайті - вас чекає успіх. 

4. Аналітика

Прогрес потрібно відслідковувати і кращим рішенням будуть служби аналітики, наприклад Google Analytics.

Так ви зможете бачити популярні розділи сайту і зможете приділяти їм більше уваги. Також ви на власні очі будете бачити як "росте" ваш сайт.

Висновки

Міграція бізнесу в інтернет включає три етапи:

  1. Публікація місцевої компанії в каталозі Google Business
  2. Швидкий старт за допомогою рекламованої Landing Page
  3. Розробка та просування Корпоративного сайту

Зауважимо, що ці кроки можна виконувати паралельно, а Landing Page можна використовувати, як доповнення до органічного росту Корпоративного сайту, в той час коли необхідно швидко запустити продажі.

Можна також обійтися без якогось із цих пунктів, але тоді результат буде не оптимальним.

Матеріал написаний з власного досвіду, ми рекомендуємо виключно дієві механіки, які були апробовані фахівцями. Звісно що кожен бізнес буде мати свою специфіку і вам доведеться приймати рішення по його просуванню самостійно, але рекомендації які ми даємо - універсальні і можуть бути адаптовані під кожен конкретний випадок.

Якщо у вас виникли запитання - можете задавати їх в коментарях, будемо раді відповісти.

Chernobay Development

Отримати безкоштовну консультацію online

Залишіть свій контакт і ми допоможемо вирішити ваше запитання в найкоротший термін.

Потрібна консультація?

Залишіть заявку на консультацію, щоб швидко отримати відповіді на всі ваші запитання.

© 2021 - 2025 Copyright — Chernobay Development | Політика конфіденційності